Publikováno: 31. ledna 2017 – Komentářů:
Kdo pravidelně sleduje web Skútrportál.cz ví, že si v červenci pořídili svůj vlastní Keeway Cityblade 125, aby jej řádně a pečlivě otestovali od 1. kilometru a se vším všudy, ne jen aby jej měli zapůjčený na odpoledne. Od té doby se se svými čtenáři stačili podělit o první najeté kilometry, o dojmy před první garanční prohlídkou a výsledkem prohlídky. Připomeňte si jak to se Cityblade 125 začalo než se oteplí a bude se pokračovat dál.
Keeway Cityblade – první kilometry v sedle
„Vybrat si skútr k několikaletému testu pro nás nebylo vůbec jednoduché. Vždyť na výběr je několik desítek a možná i stovek různých modelů a značek. Naším vyvoleným se po několika bezesných nocích stal Keeway CityBlade 125. A proč CityBlade? Za 1/ nás skútr v testu velmi příjemně překvapil. Za 2/ jsme slíbili, že se skútr pokusíme získat k dlouhodobému testu. No a konečně za 3/ Keeway je prezentován jako kvalitní značka pro náročné zákazníky, a tak jsme se rozhodli prověřit, zdali tomu tak skutečně je!
Skútr jsme si objednali v bílé barvě u pražského dealera skútrů Keeway. Žádné zvláštní přání jsme neměli, kromě jednoho. Skútr jsme objednávali pouhé 3 dny před SKÚTRŠŇŮROU 2016, kterou jsme samo sebou chtěli odjet právě na něm. Vzhledem k tomu, že CityBlade se dle slov prodejce prodává stejně dobře jako čerstvé rohlíky, nebyl skladem ani jeden jediný kousek, natož ještě v námi požadované bílé barvě.
Po usilovném vypětí všech sil se však jeden kousek přece jen najít podařilo, za což patří velký dík společnosti HALE. V pátek v 11:00, ani ne 24 hodin před startem 13. ročníku celorepublikového srazu všech skútrů a skútříkářů SKÚTRŠŇŮRY, jsme si skútr převzali.“
… více k přečtení ZDE
Keeway Cityblade – před první garančkou
„Pomalu ale jistě se blíží konec srpna a náš redakční Keeway zanedlouho dosáhne svého prvního tisícího kilometru. Právě při 1000 km je plánována první garanční prohlídka, ale o ní až příště. Dnes se podíváme, jak si Keeway vedl při zajíždění a jaké klady či mouchy jsme na něm objevili …
Na začátek malá rekapitulace: Keeway CityBlade, jehož samostatný test si můžete přečíst ZDE, jsme zakoupili 13. 6. 2016 u autorizovaného dealera Keeway Praha za standardní cenu 44 900,- Kč. Skútr bude podroben dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, abychom se na vlastní kůži přesvědčili, jak to s těmi čínskými skútry vlastně je! Po ujetí 170 km začal zlobit zámek podsedadlového prostoru, za který mohla vadná pružinka. Oprava zabrala neuvěřitelnou 1 minutu, a protože jedním z nedostatků, kterými CityBlade trpí, je malý podsedadlový prostor, nechali jsme na skútr namontovat zadní kufr o velikosti 29 litrů. Pokud čekáte značku jako Kappa či Givi, musíme vás zklamat. Protože Keeway je vyráběn v Číně, rozhodli jsme se sáhnout i v případě kufru po čínské značce Maxx. Dále jsme skútr nechali dovybavit 12V zásuvkou, která ve standardní výbavě bohužel chybí. Zajímavé je, že nejlevnější „125“ ze stáje Keeway, novinka jménem Blade 125, je zásuvkou již vybavena. (Test této novinky, najdete již brzy na www.skutrportal.cz)
Začněme pěkně od začátku. Skútr jsme zajížděli přesně tak, jak je všeobecně doporučováno, tzn. prvních 100 km naše rychlost nepřesáhla 50 km/h. Dalších 300 km dostával CityBlade už pěkně za uši, ale vždy jsme nechali skútr pěkně zahřát a naše maximálka pak nepřesáhla 70 km/h, a pokud, tak jen výjimečně o nějaký ten kilometr či dva. Od ujetých 500 kilometrů už jezdil Keeway občas i na plný plyn. Zdá se vám, že to s tou pečlivostí možná až přeháníme? Neee, to jen dodržujeme všeobecně známé pokyny, aby nám pak někdo nevyčetl, že jsme to zajíždění odflákli …
Jednou ze zaručených „pravd“ u čínských skútrů je to, že se jim povolují šrouby, které se pak za jízdy ztrácejí. Tato skutečnost se nám u CityBlada ovšem nepotvrdila. Všechny šrouby drží na svém místě nejen po 100 km, ale i po 700 km, a teď už skoro po tisíci kilometrech. Kupodivu nedrží jen šrouby, ale i zrcátka, která jsou doslova jak přibitá. Druhou 100% pravdou je pak fakt, že čínské motory trpí na časté úniky oleje. Keeway Cityblade je pak i zde „světlou“ výjimkou. Třetí všeobecně „známou pravdou“ je skutečnost, že čínské pneumatiky kloužou. No a zde chtě nechtě musíme dát kritikům za pravdu. Už minimálně 3x nám skútřík na mokré silnici pěkně ustřelil. Pokaždé se sice jednalo o úsek s novým asfaltem, ale v rámci nestrannosti a objektivity zde musíme dát první mínusové body.“
… více k přečtení ZDE
Keeway Cityblade – pokračujeme v testování
„Jak je na tom kvalita čínských značek? Tak přesně tuhle otázku jsme si položili i my v redakci. K dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu jsme si zakoupili skútr Keeway CityBlade 125 a rozhodli jsme se tuto otázku vyřešit jednou provždy! Aktuálně máme v sedle přes 2000 km, za sebou první garanční prohlídku a jedeme dál.
Po nájezdu 1000 km jsme skútr přesně dle manuálu přistavili k jeho první garanční prohlídce. Předběžná cena byla stanovena na 1000,- Kč. Problémy žádné, jen nám tu a tam pískají brzdy. Tady se ale o žádnou závadu nejedná. Stejný problém evidujeme i u dalších skútrů, které testujeme, a je přitom jedno, zda se jedná o Hondu, Kymco nebo třeba Yamahu. Řešení je víc než jednoduché. Pomocí spreje stačí zbavit brzdné kotouče nečistoty a je po „problému“.
Skútr nám byl vrácen hned druhý den s výslednou cenou 999,- Kč za provedené servisní práce. Cena víc než přijatelná a hlavně předem stanovená a dodržená! Pokud si myslíte, že je to samozřejmost, pak věřte, že ne každý servis funguje tak, jak má. Závady nebyly zjištěny žádné a my tak můžeme testovat dál.
I když je teprve září, rozhodli jsme se začít pomalu skútr připravovat na zimní provoz. První věcí, kterou bylo potřeba vyměnit, se tak zcela logicky stalo plexi. Přímo Keeway má v nabídce cestovní plexi od PUIGU, a to za cenu 2699,- Kč. Výměnu plexi zvládne opravdu každý a nezabere to víc jak 5 minut. My v redakci jsme celou „akci“ zvládli za neuvěřitelné 2 minuty a stačil nám k tomu jeden jediný imbus. CityBladovi cestovní plexi nejen sluší, ale cestovní komfort se tím zvýšil o rovných 100 %.“
… více k přečtení ZDE
Jak se skútru Cityblade i nadále daří, budeme sledovat.