Keeway - Záruka 3 roky na modely Euro 4 od 125 ccm.

Blog&Testy

Keeway Silverblade 125 – maxík s malým obsahem

Publikováno: 17. února 2016 – Komentářů:

„Nestává se často … vlastně stalo se to úplně poprvé, abychom si odvezli skútr k testu rovnou z výstavní plochy. Jako každý rok, tak i letos se stal březen svátkem pro všechny milovníky jedné stopy. V Brně odstartovala mezinárodní výstava motocyklů, čtyřkolek a příslušenství MOTOSALON a v Praze v téže době probíhal už 18. ročník tradičního MOTOCYKLU. Naše redakce nemohla chybět ani na jedné z nich a právě z MOTOCYKLU jsme si odvezli jeden ze skútrů, a to navíc před zraky všech návštěvníků!

e1a0a2f61705360dee5028d964c48fdc

Nebudeme vás nijak dlouze napínat. Naším „vyvoleným“ se stal skútr čínské produkce s originálním názvem Keeway Silver Blade 125. Hned na začátek je potřeba si přiznat, že čínské skútry se v našich končinách přílišné oblibě zrovna netěší, takže proč Silver Blade?

Jedním z důvodů je bezpochyby vzhled. S trochou nadsázky by se dalo říct, že Keeway Silver Blade je pořádný lhář. „Stopětadvácu“ by pod mohutným tělem hledal asi málokdo a na „čínu“ by vsadil jen ten největší snílek. Ve skutečnosti je ale vše jinak. Keeway je prémiová značka koncernu Qianjiang Group, který ročně vyrobí víc jak 1 200 000 strojů, a Silver Blade je vlajkovou lodí této značky! O kvalitě zpracování je pak zcela zbytečné se tu bavit. Všechny plasty lícují, vše pasuje, nikde nic nedrnčí ani nerezonuje a palubní počítač dodává tolik informací, že i zkušený pilot Boeingu by měl co dělat.

Přední kapotáži dominuje velký dvojitý světlomet, díky kterému se nemusíte bát cestovat ani za tmy. LED blinkry (jak jinak, jsme přece v roce 2014) nikde nevyčnívají, ale jsou zasazeny velmi vkusně přímo do kapotáže. Naše obava, zda budou dobře vidět díky jejich zapuštění, se ukázala jako zcela lichá. LED technologie totiž funguje opravdu na výbornou. Mezi kapotáží a předním plexi štítem má Keeway nezvyklou mezeru, která ale dělá jeho vzhled nezaměnitelným a jedinečným. K funkčnosti plexi, které není ani velké, ani malé, pak není co dodat. Při pohledu z boku by nezaujatý pozorovatel hádal obsah minimálně 400 ccm a pohled na „zadek“ dává pocit první třídy, alespoň co se designu týče.

8c7ed741650c5fbdc630345c4cc89487

 

Po usednutí do sedla nastává první „ALE„. Se svými 185 centimetry se na skútr vejdu naprosto v pohodě, ale můj bezmála dvoumetrový kolega má problém se tam naskládat. Ač působí Silver Blade mohutným dojmem, pro dlouhány ho tak doporučit nelze. Posez samotný ale hodnotíme spíše kladně. Sedlo je prostorné pro řidiče i spolujezdce a díky tvaru a použité vycpávce z něj zadek bolet nebude ani při delší cestě.

Přístrojovka je analogová s malým digitálním displejem. Právě onen displej si zaslouží jak velkou pochvalu, tak velkou kritiku. Analogový je otáčkoměr i tachometr a svou práci odvádí na 110 %. Ač je to těžko uvěřitelné, tachometr se takřka přesně shodoval s naší navigací! Modře podsvícený displej zobrazuje hodiny, okolní teplotu, stav paliva, odjeté kilometry a spustu dalších informací, za což mu patří obrovské plus. Mínus pak udělujeme za jeho velikost, protože studovat tyto informace při jízdě prostě a jednoduše nejde. … “

 

Více k přečtení ZDE

 

Skutrportal.cz, autor: V. Hrachovec

 
Ceník
Novinky