Keeway - Záruka 3 roky na modely Euro 4 od 125 ccm.

Blog&Testy

Keeway Cityblade 125 – dlouhodobý test

Publikováno: 17. května 2017 – Komentářů:

Pokračování dlouhodobého testu od Skutrportal.cz

 

Když jsme loni v červenci přebírali skútr vyrobený v Číně k dlouhodobému (rozumějte několikaletému) testu, slíbili jsme vám, že skútr bude dostávat pořádně do těla. Popravdě všem je nám CityBlada místy až líto. Kvůli tomu, abychom vyzkoušeli, co skútry čínské výroby vydrží, se k CityBladovi chováme ne právě v rukavičkách. Naprostou novinkou je to, že skútr neparkujeme v garáži (ne snad, že bychom ji nevlastnili), ale necháváme ho stát pod širým nebem, kde je vystaven větru, dešti, sněhu, slunci a dalším přírodním vlivům. Skútr, v jehož sedle máme najeto přes 3000 km (což je mimochodem polovina záruky!!!), zatím funguje bez jakékoliv poruchy. Žárovky svítí, šrouby nereznou a po zimě stačilo jedno stisknutí tlačítka start a skútr se probudil ze zimního spánku s naprostou samozřejmostí a jistotou.

Keeway CityBlade 125 jsme uložili k zimnímu spánku koncem října loňského roku. Nooo, uložili není to pravé slovo. Zkrátka a dobře jsme skútr zaparkovali do garáže a nechali ho svému osudu. Neprobíhalo žádné občasné startování, ani údržba baterie, a přesto skútr po více jak 5 měsících naskočil na první pokus!

Stačilo dotankovat benzín a vyrazit k dalšímu testování. Skútr stále funguje na výbornou a po očištění brzdových kotoučů zmizelo i ono nepříjemné pískání při brzdění. Spotřeba se ustálila na 3,1 litru / 100 km a jízdní vlastnosti se nijak nezměnily. Rozhodli jsme se dát skútru pořádné kapky a vyzkoušeli cestování ve dvou, parkování pod širým nebem a s nějakým tím zahříváním před startem si hlavu také nelámeme.

Jízda ve dvou CityBladovi nijak nevadí, i když už na první pootočení plynu je znát, že singl je singl. Maximální rychlost klesne z tachometrových 92 km/h na tachometrových 80 km/h, ale i to stačí na to, abyste to nandali strojům značky Simson či Jawa. Při plném naložení (2 osoby a nákup cca 180 kg) jsou znát limity motoru, který má výkon 6,9 kW. Naopak vyzdvihnout musíme brzdy a podvozek, který si i při jízdě ve dvou hravě poradí s menší i větší nerovností a brzdy lze stále označit za excelentní!

Jízda v jednom je pro CityBlada přece jen pohodlnější, a tak jsme se po cca 100 km vrátili k ní. Záměrně píšeme pro CityBlada, protože řidič i spolujezdec mají místa skoro až na rozdávání.

Všeobecnou „pravdou“ byla skutečnost, že skútry čínské výroby prostě a jednoduše reznou. Garáž jsme nechali garáží, plachtu plachtou a skútr vystavili 24 hodin denně rozmarům matky přírody. Po 2 měsících můžeme zatím říct jediné: skútr nerezne! V testu budeme pokračovat i nadále, takže náš skútr v garáži či pod plachtou rozhodně neuvidíte. Jediná část, která je přece jen tu a tam přikrytá, je sedlo 🙂

Více k přečtení ZDE

 

autor: Viktor Hrachovec, Skutrportal.cz, Duben 2017

 

 
Ceník
Novinky